Sundet

Sundet är vår mysiga stuga mitt i vildmarken! Den ligger ca 20 minuter ifrån Lerum med bil plus en liten promenad på ca 2-15 minuter beroende på om bommen är låst vid Blommanskog eller ej… På Sundet har vi inga moderniteter som till exempel elström och rinnande vatten. Där får man hugga ved för att elda i spisarna. Sundet ligger också alldeles intill sjön Sturven vilket är perfekt på kårlägren eller om man känner för att paddla en sväng.

Vindskyddet på Sundet
Ni får gärna använda vindskydd, eldplats och ängar för att fika eller sova över.

Bidrag för att driva platsen om ni utnyttjar den tages tacksamt emot.

• Parkering finns på uppläggsplatsen ca 200m från Sundet eller Blommanskog längs vägen.
  • Fordon ber vi er vänligen men bestämt inte köra eller parkera på gräset.
  • Ser ni något som behöver fixas som ni inte kan ordna själva så återkoppla gärna till oss.
  • Tag med skräp hem och lämna inga spår.

Har vi verksamhet vill vi att ni frågar först om det är ok att ni använder platsen.
Vi kan komma att be er flytta på er om vi önskar använda platsen, även om ni var där först.

Vällsjövägen 160
Vänligen parkera längs
vägen och lediga ’upplagsytor för timmer’ ed. Kör- och P-förbud råder på vallen/ängen/gräsytan intill huset på torpet Blommanskog.

WGS 84 Koordinater:
Lat: N 57º 44′ 29.86″
Long: E 12º 22′ 28.42″
Spana in Google Maps

Vill du rapportera någon skada eller har andra funderingar kring Sundet är du varmt välkommen att maila, sundet@lerumsscoutkar.se