Hyra Riddarsten
Stora salen på Riddarsten lämpar sig bra från bröllopsfest och årsstämmor till yoga och dans. Intäkterna från uthyrningen är en viktig del för att driva föreningen med låga medlemsavgifter.
För bokning och betalning, kontakta oss via e-post: hyrariddarsten@lerumsscoutkar.se
Mottagen bokningsavgift gäller som bokning och är ej återbetalningsbar.
Lämpligt antal personer: upp till 90 personer
Kostnader enstaka tillfällen:
Fredag kl.17 till lördag kl.12 | 1 500 kr |
Lördag kl.14 till söndag kl.14 | 2 700 kr |
Vardagar (max 4 timmar, före kl.18 på lördagar) | 800 kr (kan bokas tidigast 4 veckor innan) |
Återkommande tillfällen enligt överenskommelse
Bokningen är giltig när:
1. Bokningsavgiften 500 kr är betald till Lerums Scoutkår swish 123 504 96 48.
Märk med datum för uthyrning.
2. Ni får en “inbjudan” från Riddarstens kalender.
Kontrollera gärna där att datum och tider stämmer.
3. Slutbetalning är gjord senast tre dagar före till Lerums Scoutkår swish 123 504 96 48
Märk med datum för uthyrning.
2. Ni får en “inbjudan” från Riddarstens kalender.
Kontrollera gärna där att datum och tider stämmer.
3. Slutbetalning är gjord senast tre dagar före till Lerums Scoutkår swish 123 504 96 48
Bokningskalender
Villkor
- All verksamhet i scoutstugan måste vara förenlig med scoutings värdegrund.
- Lokalen uthyres i befintligt skick.
- Rökning är förbjuden i hela lokalen och nödutgångar får ej blockeras.
- Hyrestagaren svarar även för ordning utanför lokalens entréer.
- Bord och stolar får ej tagas ut.
- Hyresgästen ansvarar för skador uppkomna under hyrestiden.
- Hyresgästen ska omedelbart informera uthyraren om skador eller brister i lokalen eller på inventarier.
Detta för att vi ska kunna komplettera det som är trasigt och göra upp om ersättning. - Glas och porslin ersätts med 20 kr/styck.
- Hyresgästens egendom innefattas ej av scoutkårens försäkring.
- Övriga skador regleras efter självkostnad för åtgärdande.
- Det får inte spikas i väggar och tak
- Bristfällig städning regleras efter självkostnad för åtgärdande.
- För personer som är 20 år eller yngre krävs en ekonomiskt ansvarig ”medhyrare” som är äldre än 25 år.
- Föreningens företrädare äger rätt till tillträde under hyrestiden för kontroll av att dessa ordningsregler efterlevs.
- Hyrestagaren tvingas avsluta hyran omedelbart om kringboende blir störda eller i övrigt inte följer villkoren.
- Husdjur är inte tillåtna i lokalen.
Respektera grannarna
Det går att öppna fönster mot parkeringen med nycklar i köket. Dessa fönster bör dock stängas efter kl.22.
Utrustning
- 15-20 bord (180 x 80 cm), 6 sittplatser/bord
- 90 stolar
- Glas, porslin och bestick för 90 personer. (Flat tallrik, assiett, djup tallrik, dricksglas, vinglas , kaffe/tekoppar, uppläggningsfat, skålar, grytor, stekpannor, karaffer, termoskannor och brickor)
- Kyl och frys, snabb diskmaskin, kaffebryggare, spis med varmluftsugn, mikrovågsugn och vattenkokare
- Disk- och städmaterial finns
- 3 toaletter finns, varav ett är rullstolsanpassad
- Barnvagns- och rullstolsramp finns vid ytterdörren
- Larm finns
- Parkeringsplatser på allmän parkering utanför: ca. 18 bilar
Mer parkering finns vidd Riddarstens Förskola
Städning
Hyresgästen städar själv. Stugan ska lämnas i det skick ni själv skulle vilja möta den i. Ej fullgod städning debiteras extra (400 kr/tim). Städmaterial finns i förrådet.
Salen
- Bord och stolar torkas rent
- Ställ i ordning möbler fint och snyggt. Borden placeras vid kortsidans högra sida. Stolar staplas vid kortsidan, högst 5 stycken i höjd.
- Lägg tillbaka inventarier på rätt plats
- Eventuell tejp, rep, tuggummi mm ska tas bort
- Golvet sopat/dammsuget och våttorkat tills det är rent
Toaletterna
- Toalettstol och handfat rengjorda
- Golvet sopat/dammsuget och våttorkat tills det är rent
- Sopkorgarna tömda
Kök
- All disk rengjord, torkad och inställt i respektive skåp/lådor
- Kyl och frys tömda och rengjorda. Lämnas påslagna
- Diskbänk och arbetsbänk avtorkade och rena
- Kaffebryggare tömd och rengjord
- Spis, ugn, plåtar och galler rengjorda
- Diskmaskin töms på vatten enligt instruktion
- Kontakterna till kaffebryggare, vattenkokare och mikrovågsugn utdragna
- Golvet sopat/dammsuget och våttorkat tills det är rent
Hall
- Hallspegel putsad och rengjord
- Dörrmatta skakas
- Hallgolvet sopat/dammsuget och våttorkat tills det är rent
Ute
- Burkar, flaskor, fimpar och skräp samlas upp och bortforslas med övriga sopor.
- Ta med er ALLA sopor hem. Ställ ej soppåsar ute över natten…
- Se till att altandörren och alla fönster är stängda
- Tryck till ytterdörren ordentligt för att kunna låsa